دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ماکو، افتتاح دو هتل تا عید

به گزارش وبلاگ ماشین، حسین گروسی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: تفاهمنامه ای را با هلدینگ توریستی یکی از شرکت های هواپیمایی امضا کرده ایم تا به مبلغ دو هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های منطقه آزاد ماکو مانند هتل های کپسولی، هتل، تقویت فرودگاه و حمل و نقل و مجموعه های توریستی سرمایه گذاری کند تا برای اینکه بتوان توریستان را به مدت حداقل دو شب در ماکو نگه داشت. ماکو می تواند مقصد توریست باشد اما الان محل گذر است.

دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ماکو، افتتاح دو هتل تا عید

وی از افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ایام عید 1403 از طریق بخش خصوصی و با سرمایه گذاری داخلی خبر داد و گفت: زیرساخت های دیگر مانند شهربازی یا تفریحات سالم نیز آماده سرمایه گذاری است. ما آمادگی داریم تا زمین را به بخش خصوصی واگذار کنیم. همچنین می توان از ظرفیت سد و دریاچه ارس استفاده کرد. بستر بازی و ورزش های آبی و پاراگلایدر و اسکی و سوارکاری در ماکو وجود دارد و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که در این حوزه ورود کنند.

از رسانه ها انتظار داریم که بیشتر به منطقه آزاد ماکو بپردازند درحالیکه ماکو از نظر توریستی بسیار غنی است و ما دو کلیسای ارزشمند قره کلیسا و حضرت مریم داریم که می تواند مقصد توریستان باشد. هم اکنون تعداد زیادی از توریستان خارجی از این دو مقصد دیدن می کنند. اگر زیرساخت ها را ایجاد کنیم تعداد توریستان خارجی 20 برابر می شود و ماکو مقصد توریستان ترکیبی خواهد شد.

وی توضیح داد: چرا باید توریستان داخلی از تهران یا شهرهای دیگر با ده برابر هزینه تا ترکیه بروند درحالی که می توانند یکی دو روزی در ماکو باشند و از جاذبه های آن دیدن کنند سپس از ماکو به ترکیه بروند. بنابراین ماکو می توان مقصد توریستی ترکیبی داخلی و خارجی باشد.

گروسی اندازه توریستان ورودی و خروجی از ترکیه را هم بیان نمود و گفت: حدود یک میلیون و200 هزار نفر از ایران به ترکیه می روند درحالی که شاید تنها ده درصد از این تعداد توریست ترک به ماکو می آیند. با این حال در تلاش هستیم تا این تعداد را افزایش دهیم.

منبع: گردشبان

به "دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ماکو، افتتاح دو هتل تا عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ماکو، افتتاح دو هتل تا عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید