تکه هایی از زمین در فضا پراکنده شده است؟

به گزارش وبلاگ ماشین، دیجیاتو نوشت: پیش از این دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر سیارک های نزدیک به زمین از آن سوی مدار مریخ آمده اند.

تکه هایی از زمین در فضا پراکنده شده است؟

بیش از 32000 سیارک نزدیک به زمین در فضا در نزدیکی سیاره ما پرواز می نمایند. درحالی که منشا این سیارک ها به طور کامل تعیین نیست، دانشمندان معتقدند که حداقل یکی از آنها ممکن است از ماه آمده باشد.

اعتقاد بر این است که سیارک معروف به کامواولیوا قطعه ای از ماه است که میلیون ها سال پیش، پس از یک برخورد بزرگ از سطح ماه به بیرون پرتاب شد.

این احتمال که این سیارک ممکن است قطعه ای از ماه باشد اولین بار به وسیله تیمی از دانشگاه آریزونا مطرح شد. اکنون یک گروه تحقیقاتی نو بینش بیشتری درمورد این احتمال ارائه نموده است. از جمله یک مسیر منحصر به فرد که می تواند این حادثه را ممکن کند.

پیش از این، دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر سیارک های نزدیک به زمین از آن سوی مدار مریخ آمده اند. با این حال، این احتمال وجود دارد که کامواولیوا قطعه ای از ماه باشد. چالش در اثبات این است که قطعات ماه باید بتوانند از گرانش زمین فرار نمایند، جایی که مطالعه نو وارد عمل می گردد.

بر اساس مطالعه نو، قطعاتی از ماه می توانند از گرانش زمین خارج شوند، به شرطی که به میزان کافی سریع به بیرون پرتاب شوند. ماه در چندین میلیون سال گذشته با شهاب سنگ های مختلف روبرو شده است. یکی از این ضربه ها می توانست منجر به پرتاب قطعه ای از آن و در نهایت تبدیل به کامواولیوا گردد.

با این حال، تمام علتی که محققان به کامواولیوا به عنوان قطعه احتمالی ماه نگاه نموده اند، به علت مدار منحصر به فرد آن است. درحالی که بیشتر سیارک های نزدیک به زمین دارای مدارهایی هستند که آنها را به زمین نزدیک می نماید، کامواولیوا در بیشتر مواقع در حین گردش به دور خورشید به عنوان همراه زمین عمل می نماید.

تحقیقات نو برای انتشار در مجله Communications Earth & Environment پذیرفته شده است و به جزئیات چگونگی تبدیل کامواولیوا پس از جدایی از سطح ماه به سیارکی نزدیک به زمین می پردازد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تکه هایی از زمین در فضا پراکنده شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکه هایی از زمین در فضا پراکنده شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید