توییتر روی امکان ترک مکالمه برای جلوگیری از منشن های مزاحم کار می نماید

به گزارش وبلاگ ماشین، توییتر قرار است به زودی به قابلیتی مجهز گردد که به کاربران این اجازه را می دهد یک مکالمه طولانی یا همان رشته پیغام را ترک نمایند تا دیگر به وسیله افراد مختلف منشن نشوند.

توییتر روی امکان ترک مکالمه برای جلوگیری از منشن های مزاحم کار می نماید

اگر از توییتر استفاده می کنید، احتمالا تا به امروز این موضوع آزاردهنده برایتان پیش آمده که می خواستید از یک مکالمه طولانی در یک صفحه خارج شوید چرا که با هربار منشن شدن، برایتان اعلان ارسال می شد اما این امکان وجود نداشت. این طور که به نظر می رسد، توییتر قرار است روی این قابلیت کار کند به این صورت که به شما اجازه می دهد هر لحظه که اقدام کردید، از یک رشته پیغام خارج شوید تا بدین ترتیب دیگر مجبور نباشید اعلان دریافت کنید و منشن شوید.

گویا تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، لمس گزینه Leave Conversation به معنای ترک مکالمه است تا بتواند به کارهای دیگر خود رسیدگی کند. رشته پیغام ها در توییتر این پتانسیل را دارند که بسیار طولانی باشند و تا مدت ها ادامه پیدا نمایند. بدیهی است در این شرایط دریافت اعلانات، هربار که شخصی در آن رشته پیغام چیزی می گوید آزاردهنده خواهد بود. بنابراین خوشحالیم که قرار است این قابلیت خیلی زود به این اپلیکیشن اجتماعی پرطرفدار اضافه گردد.

همین طور که در زیر پایین مشاهده می کنید، یکی از اعضای وب سایت XDA-Developers پیروز شد یک اسکرین شات از قابلیت ترک مکالمه توییتر را تهیه کند. با توجه به این تصویر، می بینیم که نام شما بعد از لمس گزینه یادشده در بالا، از روی تگ برداشته می گردد تا بدین ترتیب دیگر دفعات بعدی منشن نشوید. بعلاوه هیچ اعلانی هم مبنی بر ارسال یک پیغام در رشته پیغام مد نظر برایتان ارسال نخواهد شد.

متأسفانه این قابلیت در مرحله آزمایش و آنالیز قرار گرفته است و این یعنی شاید مجبور باشیم اندکی منتظر عرضه رسمی آن برای اپلیکیشن توییتر بمانیم. چون با توجه به سابقه ای که توییتر در این زمینه از خود به جای گذاشته است، بعضی از قابلیت هایی که وارد مرحله آزمایشی می شوند یا اصلا عرضه نمی گردد یا اگر هم قصد بر عرضه آن ها باشد، این اتفاق خیلی دیر رخ می دهد. اما خوشبختانه توییتر هم می داند تا چه مقدار این بخش احتیاج به ارتقا دارد و به احتمال زیاد در عرضه قابلیت نو سرعت را چاشنی کار خواهد نمود.

سایر قابلیت هایی که به تازگی توییتر مشغول کار روی آن ها بوده است

امکان ترک مکالمه تنها قابلیتی نیست که توییتر طی روزهای اخیر برای بهبود تجربه کاربری مشغول کار روز آن بوده است. به تازگی شنیدیم که توییتر می خواهد یک قابلیت فوق العاده کاربردی دیگر یعنی پین کردن پیغام ها در دایرکت را هم به اپلیکیشن خود اضافه کند. با این قابلیت نو، کاربران قادر خواهند بود یک سری از پیغام های مورد نظر را در دایرکت، پین نمایند تا مجبور نباشند در پی آن بگردند. نکته مثبت ماجرا هم این جاست که کاربر می تواند حداکثر تا 6 پیغام را پین کند که عالی به نظر می رسد. این قابلیت هم هنوز رسما برای کاربران اندروید و iOS و نسخه وب منتشر نشده است اما انتظار داریم به زودی این اتفاق رخ دهد.

یکی دیگر از قابلیت هایی که توییتر در مرحله آزمایش و آنالیز آن قرار گرفته است، حالت ایمنی یا Safety Mode است. چندین ماه است که توییتر روی این قابلیت کار می نماید اما خوشبختانه این روزها تعداد بیشتری از کاربران برای تست و ارسال فیدبک آن را استفاده می نمایند (فقط کاربرانی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می نمایند می توانند در مدت زمان معین این قابلیت را تست نمایند).

Safety Mode حساب های کاربری را که پست های زننده و توهین آمیز به اشتراک می گذارند را از انجام این کار منع می نماید. شما می توانید این قابلیت را فعال کنید تا حساب های کاربری را که از زبان توهین آمیز استفاده می نمایند، پیغام ها یا ریپلای های تکراری و ناخواسته ارسال می نمایند یا همواره شما را منشن می نمایند مسدود کنید.

در حال حاضر Safety Mode برای تقریبا 50 درصد کاربران آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند منتشر شده است و انتظار می رود برای کاربران بیشتری در منطقه ها دیگر هم عرضه گردد. از آن جایی که اندازه پیغام ها و محتوای نامناسب در شبکه های اجتماعی افزایش پیدا نموده، وجود چنین قابلیتی واقعا ضروری بود و خوشحالیم به زودی می توانیم به آن دسترسی داشته باشیم.

قابلیت مقاله ها برای نوشتن پست های طولانی و بلاگ طور و بعلاوه امکان تغییر سرعت پخش ویدیوها هم از دیگر قابلیت های غیر امنیتی است که توییتر در حال آنالیز آن هاست و امیدواریم خیلی زود شاهد حضور آن ها در این شبکه اجتماعی باشیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "توییتر روی امکان ترک مکالمه برای جلوگیری از منشن های مزاحم کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر روی امکان ترک مکالمه برای جلوگیری از منشن های مزاحم کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید