شرح رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعلیق پروازهای حج عمره

به گزارش وبلاگ ماشین، ایسنا/ این خبر پیرامون شرح رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعلیق پروازهای حج عمره برای شما نگارش گشت.

شرح رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعلیق پروازهای حج عمره

عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره قرار بود پس از 9 سال وقفه از امروز 13 دی آغاز گردد اما صبح امروز اعلام شد به دلیل عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به کشور عربستان و فرودگاه جده، این پروازها تعلیق شده است.

در این راستا محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره دلیل به تعویق افتادن پروازهای عمره مفرده شرح داد: همانطور که از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم اعلام شد، در حال رایزنی و پیگیری برای این موضوع هستند.

او در پاسخ به این شائبه که مطرح شده شرکت هواپیمایی معراج که قرار بوده در کنار ایران ایر روزانه پرواز داشته باشد و به دلیل عدم دریافت مجوز این ایرلاین پروازها به عربستان تعلیق شده، اظهار کرد: هنوز پروازهای معراج آغاز نشده است و بعد از معین تکلیف پروازهای هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، بقیه شرکتها از جمله معراج هم در دستور کار قرار می گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بعلاوه در پاسخ به اینکه آیا بدهی ایرلاین هما به عربستان منجر به عدم دریافت مجوز برای ورود به این کشور شده، اعلام کرد: موضوع مالی مطرح نیست. یک روال معمول بین ایرلاین ها و کشور مقصد وجود دارد که در حال پیگیری است و مسائل مالی اکنون مطرح نیست.

محمدی بخش در پاسخ به اینکه با توجه به تعلیق پروازهای اولیه چه زمانی این پروازها آغاز می شوند، گفت: بلافاصله بعد از اینکه عربستان مجوز صادر کند، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهایش را آغاز می نماید. ما درباره زمان این موضوع اطلاعی نداریم و باید ببینیم آنها چه زمانی مجوز می دهند و این موضوع مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عربستان است که آن را پیگیری می کنیم.

منبع: همگردی

به "شرح رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعلیق پروازهای حج عمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعلیق پروازهای حج عمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید