بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 شد

به گزارش وبلاگ ماشین، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 شد.

بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 شد

شهربانو عربیان، هنرمند رشته فلز و میناکاری به عنوان هنرمند و صنعتگر زن سال در حوزه ساخت و فراوری صنایع دستی برگزیده و برنده جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 شد.

شهربانو عربیان گفت: برای این ظرف گزخوری که با هنر میناکاری فراوری شده است، حدود 6 ماه و بیش از 1350 ساعت کار کردم. در مرحله اول تصاویر این اثر را برای دبیرخانه پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 که به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار میشد، ارسال کردم و در مراحل بعدی فیلم های طراحی و فراوری آن را هم ارسال کردم.

عربیان که ساکن شهر ساری در استان مازندران است، گفت: از دوران کودکی کار هنری انجام می دادم و در رشته های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی از رشته های چوب (معرق و منبت) تا بافت ها و دوخت های سنتی و فرش کار روی فلز و میناکاری آموزش دیدم و مدارک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کردم. اکنون بیش از 10 سال است به صورت حرفه ای در رشته فلز و میناکاری فعالیت می کنم.

برای دست یافتن به رویاهایتان دست از کوشش برندارید

این هنرمند مازندرانی که متولد سال 1350 است، شرح داد: علاوه بر آموزش هنرجویان و علاقمندان، در رشته صنایع دستی کارآفرینی هم نموده ام؛ البته در این 2 سال به علت شیوع کرونا آموزش ها را به صورت آنلاین انجام می دهم.

بانوی هنرمند کارآفرین تاکید نمود: رمز موفقیت و پیشرفت کوشش و امیدواری است و به همه دختران و بانوان ایرانی توصیه می کنم برای دست یافتن به رویاهایشان هرگز خسته و ناامید نگردد و هر روز بیشتر کوشش نمایند.

ویدا توحدی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی درباره این رویداد گفت: پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 در هفته صنایع دستی هند در دهلی نو به احترام و یادبود غاده حجاوی، رئیس فقید شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه برگزار گردید.

او اضافه کرد: در این رویداد که موضوعات مختلفی را در بر می گرفت از فعالان و هنرمندان حوزه صنایع دستی، صنعتگران، طراحان، افراد حقیقی و حقوقی، موسسات، شوراها و سازمان ها و بخش دولتی دعوت شد تا در بخشهای گوناگون ومتنوع این رویداد شرکت نمایند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: خوشبختانه شهربانو عربیان از استان مازندران هنرمند رشته فلز و میناکاری به عنوان هنرمند و صنعتگر زن سال در حوزه ساخت و فراوری صنایع دستی برگزیده و برنده این جایزه شد که بزودی جایزه این هنرمند در مراسمی به او اعطا می گردد.

منبع: همگردی

به "بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی ایرانی برگزیده پنجمین جایزه بین المللی صنایع دستی 2021 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید