ایران آماده نهایی کردن توافق لغو ویزا با روسیه است

به گزارش وبلاگ ماشین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه روس از آمادگی کامل ایران برای نهایی کردن توافق لغو ویزا اطلاع داد و تاکید نمود که سواحل خلیج فارس مقصد مناسبی برای گردشگران روس در فصل زمستان است.

ایران آماده نهایی کردن توافق لغو ویزا با روسیه است

به گزارش وبلاگ ماشین، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا تاکید نمود که ایران آماده انعقاد توافق درباره معافیت ویزا دوجانبه با روسیه است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات ایرانی تاکید نمود که ایران و روسیه روند خود را برای اجرای توافقنامه سفر بدون ویزا برای گروههای گردشگری را شروع نموده اند.

وی اضافه نمود: درباره لغو ویزا میان دو کشور من مایلم اعلام کنم که ایران آمادگی کامل برای گام برداشتن در این مسیر و لغو ویزا را دارد و مردم ما بتوانند از کشورهای یکدیگر بازدید نمایند. واضح است که مسئولان امر تقاضا داریم تصمیمات مربوطه را اتخاذ نمایند و پس از آن این تصمیمات اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

سفیر ایران در مسکو بعلاوه اضافه نمود که ایران شاد است که از روسها برای بازدید از سواحل جنوبی ایران در خلیج فارس در فصل زمستان که هوا مناسب است دعوت کند. شهروندان روس بعلاوه ممکن است به منطقه ها مرکزی ایران که یک کویر گسترده است علاقمند باشند. روسها به تماشا جنگل، رودخانه و دریاچه ها عادت دارند اما قلب کشور ما که منطقه ها بیابانی است بنابراین می توانند مدتی را آنجا سفر نمایند. علاوه بر این پارک های ملی زیادی با گونه های گیاهی و جانوری متنوع داریم.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه مالی روسیه در ماه مارس گذشته گفت که مسکو و تهران در نظر دارند توافقنامه سفر بدون ویزا برای گروه های گردشگری را اجرا نمایند.

به گزارش تاس، بر اساس این توافق که در اول جولای 2021 منعقد شد، شهروندان هر دو کشور می توانند بدون دریافت ویزا برای مقاصد گردشگری از کشور طرف مقابل بازدید نمایند، مشروط بر اینکه در یک گروه حداکثر 50 نفره باشند و دوره سفر بیش از 15 روز طول نکشد.

با این حال خبرگزاری تاس میگوید که ایران و روسیه سفرهای بدون ویزا برای گروه های گردشگری را از روز اول آگوست(9 مرداد) شروع نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایران آماده نهایی کردن توافق لغو ویزا با روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران آماده نهایی کردن توافق لغو ویزا با روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید