ایجاد صنایع تبدیلی، مانع خام فروشی خواهد شد

به گزارش وبلاگ ماشین، رئیس اتاق اردبیل با تأکید بر لزوم تدوین آمایش صنعتی استان اردبیل، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و صنعتی باعث جلوگیری از خروج تولیدات کشاورزی و معدنی از استان شده و مانع از خام فروشی خواهد شد.

ایجاد صنایع تبدیلی، مانع خام فروشی خواهد شد

حسین پیرموذن در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی اردبیل با علی نیکزاد، نماینده اردبیل و نائب رئیس مجلس، اضافه نمود: متأسفانه استان اردبیل سهم بسیار ناچیزی در صادرات محصولات صنعتی دارد و فاقد محصولات فراوریی با ماندگاری بالا است.

او اعلام کرد: با توجه به قوانین فعلی، استان های کم برخورداری مثل استان اردبیل به دلیل محدودیت منابع از تسهیلات کمتری نیز برخوردار است و این امر باعث عدم پیشرفت متوازن در کشور می گردد که نیازمند بازنگری جدی در قوانین است.

پیرموذن در ادامه به لزوم حمایت اقتصادی از شهرک های صنعتی و حمایت از فعالان حوزه گردشگری که پس از دریافت تسهیلات با توجه به رکود موجود با بدهی انباشته روبرو شده اند تأکید کرد.

رئیس اتاق اردبیل گفت: با توجه به سرمایه گذارهای ایجاد شده در بحث فراوری محصولات گلخانه ای اتصال راه آهن پارس آباد به آذربایجان برای خروج از بن بست و صادرات این محصولات امری لازم است.

در ادامه جلسه مواردی چون پیگیری بخشنامه ساماندهی مرزنشینان، اختصاص درآمدهای ترانزیتی گمرک بیله سوار به استان نیز مطرح شد.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس نیز در جمع فعالان اقتصادی استان اردبیل، اصلی ترین دغدغه خود به عنوان نماینده مردم استان در مجلس را 70 هزار بیکار استان اعلام کرد و گفت: برای برطرف معضل بیکاری در استان، افق ایجاد 50 هزار شغل تا خاتمه سال آینده، توسط بخش خصوصی تدوین گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ایجاد صنایع تبدیلی، مانع خام فروشی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد صنایع تبدیلی، مانع خام فروشی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید