اعزام کاروان تسلیحاتی آمریکا به میدان نفتیالعمر در سوریه

به گزارش وبلاگ ماشین به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که واشنگتن به رغم عدم دعوتِ مقامات دمشق و همچنین فقدان مجوز از سوی شورای امنیت درصدد حفظ حضور نظامی خود در خاک سوریه است، منابع مطلع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که نیروهای آمریکا در سوریه کاروانی عظیم مشتمل بر تسلیحات، تجهیزات و مواد و مصالح لجستیکی را به پایگاهی واقع در میدان نفتی العمر در منطقه الجزیره در استان دیرالزور سوریه اعزام نموده اند.

اعزام کاروان تسلیحاتی آمریکا به میدان نفتیالعمر در سوریه

به گزارش این خبرگزاری، اعزام این کاروان با هدف تقویت حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در محل این میدان نفتی است.

به گزارش خبرگزاری سانا، این کاروان نظامی از گذرگاه مرزی با عراق وارد خاک سوریه شده است.

افزون بر آن، منابع محلی در شهر حسکه واقع در جنوب شرقی استان الحسکه، به سانا گفتند که دو فروند بالگرد نظامی آمریکا در هنگام فرود در پایگاه الشدادی واقع در این منطقه مشاهده شدند. این منابع همچنین مدعی شدند یک فروند هواپیمای نظامی که اندکی پس از آن از این پایگاه برخاست، با 25 نیروی نظامی آمریکایی به سمت غرب و به سوی مرز عراق و سوریه پرواز کرد.

لازم به ذکر است، به رغم مخالفت های شدید دمشق، عملیات های نظامی ارتش آمریکا همچنان در مناطق جنوب شرقی و تحت کنترل کُردها در سوریه اجرا می شوند. دولت قانونی سوریه بارها خاطرنشان نموده که حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور غیرقانونی است؛ زیرا آنها بدون دعوت رسمی دمشق در این منطقه مستقر شده اند و اینکه آمریکا فاقد مجوز لازم برای این حضور نظامی از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.

این در حالی است که دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ دو بار خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه را گفت اما هر بار به دلایلی ناموجه این وعده محقق نشد. آخرین دور خروج نظامیان آمریکا از سوریه قرار بود در اکتبر 2019 انجام گردد؛ اما این بار نیز ترامپ تداوم حضور نظامی آمریکا و عدم تحقق وعده خود را به ضرورت دور نگه داشتن نفت از دست بقایای نیروهای تروریستی گره زد!

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعزام کاروان تسلیحاتی آمریکا به میدان نفتیالعمر در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام کاروان تسلیحاتی آمریکا به میدان نفتیالعمر در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید