کوالکام از فناوری وای فای 7 با سرعت 33 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ ماشین، کوالکام به تازگی از فناوری وای فای 7 برای نقاط دسترسی سازمانی، روترهای خانگی پریمیوم و سیستم های مش پیشرفته رونمایی کرد.

کوالکام از فناوری وای فای 7 با سرعت 33 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

به نقل از وب سایت GSMArena و به گزارش وبلاگ ماشین مگ، کوالکام بعد از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی، از فناوری پیشرفته وای فای 7 رونمایی کرد. انگار همین دیروز بود که شاهد رونمایی از وای فای 6 و 6E بودیم اما در واقع، به ترتیب سه و دو سال از معرفی این فناوری ها می گذرد و وقت آن رسیده بود که یک فناوری نو، جایگزین آن ها شود.

این فناوری نو، از اتصال چهار بانده در 16 جریان بهره می برد که سرعت آن را به رقم شگفت انگیز 33 گیگابیت بر ثانیه می رساند. این یعنی فناوری یادشده، حدودا 3 برابر سریع تر از نسل های قدیمی یعنی وای فای 6 و 6E است تا بدین ترتیب فاصله سرعتی که وای فای در مقایسه با سایر شبکه های پرسرعت دارد، به شکل محسوسی کمتر شود.

وای فای 7 که به لطف فناوری های پیشرفته کوالکام، اتصال پایدارتر و سریع تری را برای کاربران به ارمغان می آورد، از کانال های گسترده تر 320 مگاهرتزی در طیف 2.4، 5 و 6 گیگاهرتزی پشتیبانی می کند تا بدین ترتیب کاربران شاهد یک پیشرفت واقعاً چشمگیر در مقایسه با نسل قبل باشند.

طبق گفته های نیک کوچارفسکی، نایب رئیس و مدیر ارشد زیرساخت های بی سیم و شبکه کوالکام، این فناوری در کنار وای فای 6 می توانند برای مدتی طولانی، همزمان با پیشرفت و تحول بازارها، در کنار یکدیگر همزیستی داشته باشند.

البته باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که فناوری یادشده هنوز برای استفاده عموم در دسترس قرار نگرفته و متأسفانه نمی دانیم تصمیم کوالکام در این زمینه چه خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده، کوالکام در تلاش است تا بتواند تا سال 2024، این فناوری را در دسترس مردم قرار دهد اما گفته می شود تا قبل از این تاریخ، مجوزهای لازم به آن اعطا نخواهد شد. در واقع بهتر است بگوییم صدور مجوز برای دسترسی عموم به این فناوری تا سال 2024 به طول می انجامد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام از فناوری وای فای 7 با سرعت 33 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از فناوری وای فای 7 با سرعت 33 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید