جاذبه های گردشگری اطراف شیراز

به گزارش وبلاگ ماشین، تعداد جاهای تفریحی اطراف شیراز بسیار زیاد است؛ با این حال، در این بخش از خبرنگاران به گوشه ای از این جاذبه ها اشاره خواهیم کرد تا در برنامه ریزی سفرتان از آن ها بهره ببرید.

جاذبه های گردشگری اطراف شیراز

از اولین گزینه هایی که در فصل بهار و اردیبهشت برای سفر به فکر همه می رسد شیراز و وصف بی مثالش است. این روزها تماشا شکوفه های بهاری در کنار جوانه های سبز درختان یک سفر هر چند کوتاه را به این شهر تداعی می نماید. شاید بد نباشد از فرصت دو سه روزه هفته آینده بهره ببرید و سری به این شهر بی نظیر با جاذبه های گردشگری خارق العاده اش بزنید و از این هوا لذت ببرید. با وبلاگ ماشین همراه باشید تا جاذبه های گردشگری اطراف شیراز را با هم بشناسیم.

دشت ارژن از جاذبه های گردشگری اطراف شیراز

دشت ارژن، دشتی وسیع در دامنه رشته کوه زاگرس است که به لطف تنوع گیاهی و جانوری ، طبیعت فوق العاده زیبایی را پیش روی گردشگران قرار می دهد. وقتی هوا گرم می گردد، عشایر در حوالی این دشت چادر می زنند و به راحتی می توانید آن ها را ببینید و حتی به چادرهایشان سر بزنید. از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت، دشت ارژن با لاله های واژگون تزیین می گردد و چشم انداز ای خیره نماینده به وجود می آورد.

آبشار کوهمره

آبشار کوهمره سرخی یا آبشار رمقان بیش از 60 متر ارتفاع دارد و در جنوب غرب شیراز در جاده شیراز به کازرون واقع شده است. اگر دوست دارید از بین درخت های پر شاخ و برگ بلوط و چنار رد شوید و به این آبشار زیبا برسید یک راستا 30 دقیقه ای از روستای رمقان را باید پیاده روی کنید.

دریاچه سد تنگاب

این سد که با نام های دیگری همانند سد ساسانیان، سد اردشیر و سد آریوبرزن شناخته می گردد، در 12 کیلومتری شمال غرب شهر فیروزآباد، روی رودخانه فیروزآباد واقع شده است.

با فرارسیدن بهار، این دریاچه مکانی تفریحی برای تعداد زیادی از گردشگران به شمار می رود. نباید فراموش کنید که شنا در این دریاچه ممنوع و خطرناک است.

صدها چشمه در بالای آبشار وجود دارد و به همین علت از این آبشار به عنوان بزرگ ترین و مرتفع ترین آبشار چشمه ای جهان یاد می نمایند. اطراف این آبشار پر از باغ های سیب، درختان زالزالک و بوته های زرشک است.

اگر به جاذبه های گردشگری اطراف تهران علاقه دارید، بهشتی گمشده در نزدیکی تهران را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری چشم کره زمین اینجاست را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "جاذبه های گردشگری اطراف شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اطراف شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید