خبرنگاران شهید صیاد شیرازی ولایتمداری را در ارتش جمهوری اسلامی نهادینه کرد

به گزارش وبلاگ ماشین، بروجرد - خبرنگاران - فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد گفت: شهید صیاد شیرازی یک نظامی تمام عیار بود، که ولایت مداری و ولایت محوری را در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران نهادینه کرد.

خبرنگاران شهید صیاد شیرازی ولایتمداری را در ارتش جمهوری اسلامی نهادینه کرد

سرهنگ پرویز طهماسبی روز چهارشنبه به مناسبت سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ماشین افزود: هنوز ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد صیاد شیرازی به طور کامل شناخته نشده است.

وی گفت: اخلاص یکی از ویژگی های مهم شهید صیاد شیرازی بود و چه در زمان طاغوت و چه بعد از انقلاب اسلامی تمام اقدامات شهید صیاد شیرازی بر کار الهی و خدایی بود.

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد گفت: شهید صیاد شیرازی برای مقابله با دشمن هرگز منتظر حکم و تعارفات نبود، در عملیات مرصاد هیچ حکمی نداشت اما در صحنه بود و مجاهدت می کرد، او برای مقابله با منافقان و دشمنان انقلاب منتظر حکم نمی شد و فرصت عمل را از دست نمی داد.

سرهنگ طهماسبی افزود: فعالیتهای این شهید والامقام در ساماندهی ارتش و ساختار نیروی مسلح شاخص بوده و تهیه طرح های عملیاتی که منجر به شکستن حصر پادگان سنندج و از جمله فعالیتهای وی بود.

وی با اشاره به سه اصل مهم در نیروی زمینی ارتش افزود: شعار ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری سه اصل اساسی در تمامی فعالیت های نیروی زمینی ارتش است که با تاسی از ابعاد شخصیتی، به ویژه بعد ایمانی و تقوای شهید صیاد شیرازی ترسیم شده است.

فرمانده مرکز آموزش مهندسی بروجرد گفت: صیاد شیرازی الگوی تمامی رزمندگان است و امروز کارکنان ارتش ذوب شدن در ولایت را از شهید سپهبد صیاد شیرازی به یادگار گرفته اند، شهید بزرگوار نمونه اخلاق و رفتار انسانی بود.

سرهنگ طهماسبی با بیان اینکه توصیف ابعاد شخصیتی شهید صیاد باید برای نسل های امروز جامعه بیان شود شرح داد: شهید صیاد از ابعاد شخصیتی برجسته ای برخوردار بود، یکی از شاخصترین آنها بعد دیانت و تقوا بود، شهید صیاد شیرازی الگو و سمبل خدا ترسی بود و تعهد وی در اقامه نماز اول وقت بود.

وی گفت: امروز صیادهای بسیاری در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و انشاالله که توفیق ادامه راه شهدا را داشته باشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهید صیاد شیرازی ولایتمداری را در ارتش جمهوری اسلامی نهادینه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهید صیاد شیرازی ولایتمداری را در ارتش جمهوری اسلامی نهادینه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید